Kursbeskrivelse

På dette to dagers GrowthWheel-sertifiseringskurset vil deltakerne lære å bruke GrowthWheel-verktøykassen og -metoden for bedriftsveiledning og håndtering av kundeforhold.

Kurset går fort fram og er en miks av presentasjoner, åpne diskusjoner, casestudier, selvstendig arbeid og gruppearbeidsaktiviteter.

 

FORMÅL OG FRAMSKRITT

Formålene med sertifiseringskurset er:

  1. Å bli en GrowthWheel-sertifisert bedriftsveileder og få en lisens til å fritt bruke GrowthWheel-Verktøy og GrowthWheel Online-plattformen individuelt med kundeselskaper eller i gruppeseminarer.

  2. Å lære hvordan man bruker GrowthWheel-verktøykassen på veldig ulike kundeselskaper og mikse verktøyene med andre verktøy som utgjør beste praksis i bransjen, som Business Model Canvas og andre.

  3. Å være med på å skape GrowthWheel ved å slutte seg til hundrevis av bedriftsveiledere som har sendt inn forslag for å hjelpe GrowthWheel-verktøykassen med å bli det den er i dag.

Framskrittene som forventes fra GrowthWheel-sertifiseringskurset er:

  • Å være i stand til å tiltrekke seg de beste kundeselskapene og å opprettholde disse kundeforholdene ved å jobbe med et 360° perspektiv, fokusere omhyggelig på førsteprioritetene og produsere praktiske resultater fra hver interaksjon.

  • Å øke produktiviteten på tiden som brukes på en-til-en-veiledningsseanser betydelig ved å bruke visuelle verktøy og en strukturert prosess som er tilpasset til hvert enkelt kundeselskap.

  • Å oppnå femstjerners vurderinger fra kunder ved å tilby en prosess og et forhold som gjør det mulig for kundene å ta avgjørelser, lage en agenda og iverksette tiltak.


DELTAKERE

Deltakerne i sertifiseringskursene er hovedsakelig bedriftsveiledere, inkubator-ledere og entreprenørskapsundervisere. Du kan se en liste over de sertifiserte partnerne våre her


BELIGGENHET

Sertifiseringskursene foregår hele året på kontorene våre i New York, Danmark, Sør-Afrika og Norge eller hos utvalgte GrowthWheel-partnere. I fjor hadde vi 28 kurs i 8 land. 

For å få informasjon om et spesifikt kurs, gå til kurskalenderen .


INSTRUKTØR

Instruktøren er GrowthWheel-grunnlegger og administrerende direktør, David Madié, som har sertifisert 4.500 bedriftsveiledere siden 2008. Du kan lese mer om David her.


FORBEREDELSE

Før kurset anbefaler vi at alle deltakere tenker på en forretningscase som de ønsker å arbeide med under workshop-seansene på dag to. Det kan være en case som angår et nåværende kundeselskap eller et nytt selskap som de kommer til å jobbe sammen med.


HVA MAN TAR MED SEG

På sertifiseringskurset vil deltakerne få tilgang til GrowthWheel Online. Vi anbefaler at alle deltakere tar med en bærbar datamaskin eller et nettbrett, slik at de kan prøve ut online-plattformen under kurset. Vi anbefaler også at deltakerne tar med en lader og en skjøteledning.


HOTELL-ANBEFALINGER

Det fins ikke noe forhåndsbestilt hotell, så vi anbefaler å bruke hotels.com for å finne det beste alternativet.


SERTIFISERINGSKURS-PROGRAM

Vennligst merk at tidspunktene nevnt er basert på vårt standard tidsskjema. For å se det spesifikke tidsskjemaet for hvert kurs, vennligst gå til kurskalenderen.
 

Kursdag 1: GrowthWheel-modellen og -verktøykassen

8:30*: Kaffe og te

9:00*: Start på dag 1

  • Velkomst, historie og introduksjon til GrowthWheel

  • Hvordan man presenterer GrowthWheel til kundeselskaper på 5, 15 eller 30 minutter

    • Refleksjon og diskusjon

  • Hvordan man gjennomfører en GrowthWheel 360° screening og hjelper kunder med å fokusere

    • Testkjøring av 360° Screening-Verktøyet

12:30*: Lunsjpause

  • Introduksjon til GrowthWheel Online

    • Testkjøring av online 360° Screening

  • Hvordan bruke GrowthWheel-Modeller til å hjelpe kunder med å lage en agenda

    • Testkjøring av to modeller

  • Hvordan bruke GrowthWheel-Vekstark til å hjelpe kunder med å ta avgjørelser

    • Testkjøring av Vekstark på papir og på nett

  • Hvordan bruke GrowthWheels 30-60-90 dagers Handlingsplan til å hjelpe kunder med å iverksette tiltak

    • Testkjøring av 30-60-90 dagers Handlingsplan

  • Hvordan lage GrowthWheel-workshops

    • Testkjøring av Artikler

17:00*: Slutt på dag 1

 

Kursdag 2: Bruk av GrowthWheel med et kundeselskap

Deltakere jobber i grupper med en selvvalgt case (nåværende kunde som fins i virkeligheten) og testkjører verktøyet.

7:30*: Kaffe og te

8:00*: Start på dag 2

  • Bruk av GrowthWheel sammen med andre verktøy i The Lean Startup Paradigm.

    • Business Model Canvas, Lean Startup, Customer Development Methodology.

  • Repetisjon fra dag 1

    • Refleksjon og diskusjon

  • Hvordan hjelpe kundeselskaper med å lage et attraktivt forretningskonsept

    • Testkjøring: Gule Vekstark

    • Online-øving

  • Hvordan hjelpe kundeselskaper med å etablere en sterk organisasjon

    • Testkjøring: Røde Vekstark

    • Online-øving

12:00*: Lunsjpause

  • Hvordan hjelpe kundeselskaper med å bygge varige kunderelasjoner

    • Testkjøring: Grønne Vekstark

    • Online-øving

  • Hvordan hjelpe kundeselskaper med å opprettholde profitabel drift

  • Avslutning og oppsummering

    • GrowthWheel-tjenester inkludert i lisens

    • Videre opplæringsalternativer i GrowthWheel

    • Viktige spørsmål

16:00*: Slutt på dag 2

*Standard tidsskjema


Dersom du har spørsmål om sertifiseringskurset, vennligst kontakt oss på support@growthwheel.com.